Algemene | Reisadvies Buitenlandse zaken | Garantiefonds Reisgelden GGTO | Stichting Calamiteitenfonds Reizen | Prijzen en voorwaarden | Reisdocumenten | Website | Gezondheid | Bestemming | Vliegen
Algemene
|
Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van deze website met betrekking tot de overeenkomst tussen Luxury Trips (K.v.K. 73460982), hierna te noemen: “Reisorganisator", en de reiziger, tenzij daarvan nadrukkelijk en schriftelijk door partijen is afgeweken. Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
naar de algemene voorwaarden
|
Verzekeren
Het is van belang dat u goed verzekerd op reis gaat. Sluit u daarom een reisverzekering (met werelddekking) af. Bovendien is een annuleringsverzekering zeer aan te raden. Natuurlijk kunt u hiervoor ook bij Luxury Trips. In samenwerking met Alianz / Mondial Verzekeringen, dé specialist in reis- en recreatieverzekeringen, bieden wij zowel kortlopende als langlopende verzekeringen aan.
|
Contactpersoon
De persoon die de reis boekt, wordt automatisch contactpersoon van Luxury Trips en is daarmee hoofdelijk aansprakelijk voor alle andere deelnemers die op de boeking staan vermeld. Indien een minderjarige reiziger zich aanmeldt, dient een schriftelijke toestemming van de ouder(s)/voogd aan ons te worden toegezonden.
|
24-uurs noodservice
In geval van nood is er altijd, 7 dagen per week en 24 uur per dag, een medewerker van Luxury Trips bereikbaar. Belt u hiervoor ons noodnummer, vanuit Nederland 0611064058 vanuit het buitenland +31 611064058
|
Reisadvies Buitenlandse zaken
|
Op vakantie na openstelling van de grenzen en reismogelijkheden naar Curaçao?
Wij volgen de ANVR richtlijnen en het reisadvies van Buitenlandse Zaken
Wat betekenen de kleuren van het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor mijn reis?
Luxurytrips volgt de reisadviezen die worden uitgebracht door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij de kleur rood (niet reizen) of oranje (alleen noodzakelijke reizen) zal de reisonderneming de reis niet uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.
De klant heeft recht op terugbetaling van alle betaalde bedragen, maar geen recht op aanvullende schadevergoeding of zal in overleg met de reisonderneming de reis omboeken. Een reis- en annuleringsverzekering zal bij rood of oranje over het algemeen ook geen dekking bieden als je toch afreist. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden. Bij de kleur geel (let op, veiligheidsrisico’s) of groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kan de reisonderneming de reis uitvoeren en gaat jouw vakantie door. Een reis- en annuleringsverzekering zal bij geel of groen over het algemeen dekking bieden. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden.
Wie zegt mij dat reizen zonder risico op corona kan naar de diverse landen?
Luxurytrips houdt het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft -o.b.v. overleg met haar adviserende partners zoals RIVM- nauwlettend in de gaten. Bij rood (niet reizen) en oranje (alleen noodzakelijke reizen) zullen reisondernemingen geen reizen uitvoeren; bij geel (let op: veiligheidsrisico’s) en groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kunnen reisondernemingen besluiten reizen uit te voeren met inachtneming van maatregelen. Een risico is nooit voor 100% uit te sluiten, maar de reisondernemingen zullen alles in het werk stellen om het risico zo laag mogelijk te houden.
Kijk voor de adviezen per land op https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/vragen-en-antwoorden-reisadviezen-coronavirus
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik wil (nog) niet op vakantie i.v.m. corona. Mag ik mijn reis annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar de kosten daarvoor liggen bij jou als reiziger. Angst is geen reden voor kosteloze annulering.
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik moet wel rekening houden met verschillende maatregelen die de bestemming van het ontvangende land stelt. Mag ik mijn reis op basis van deze maatregelen kosteloos annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar niet kosteloos. We zullen deze maatregelen moeten accepteren als het ‘nieuwe normaal’.
Wat moet ik doen als mijn bestemming een (gezondheids-)verklaring wil dat ik geen Covid-19 heb?
Bij het boeken van een reis bij LUXURYTRIPS stelt de reisonderneming je als klant op de hoogte van de algemene eisen die het bestemmingsland stelt. Na het boeken van een reis ben je zelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie hebt ingewonnen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder ontvangen informatie nog klopt. Eventuele kosten die verbonden zijn aan het verkrijgen van een verklaring zijn voor rekening van de klant.
Wat gebeurt er als ik geweigerd word in bus, vliegtuig of cruise als bij controle blijkt dat ik niet voldoe aan de gestelde gezondheidsmaatregelen?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Als bus, vliegtuig of cruise jou als passagier weigert mee te nemen o.b.v. de door hen gestelde maatregelen zijn de kosten van het niet kunnen maken van de reis voor jou als reiziger. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als ik op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies aan kom en ik word in verband gebracht met corona (mijn gezondheidsverklaring is niet juist, ik word getest en blijk koorts te hebben, ik moet in quarantaine, etc.), wie betaalt de extra kosten?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Dus ook voor het hebben van de juiste documenten om een land binnen te komen. En jij bent verantwoordelijk voor je persoonlijke (gezondheids-)situatie. Extra kosten zal je zelf moeten betalen. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als in mijn hotel op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies iemand (niet van mijn gezelschap) corona blijkt te hebben en ik moet in quarantaine, bij wie liggen dan de eventuele extra kosten en bij wie kan ik mijn niet-genoten vakantiedagen declareren?
Eventuele medische kosten lopen via jouw zorgverzekering. Niet-genoten vakantiedagen kun je mogelijk verhalen op jouw annuleringsverzekering.
Wat gebeurt er als ik op reis ben gegaan naar een land met een geel reisadvies en als ik daar ben, gaat het land op oranje?
De situatie wordt opnieuw bekeken; moet er direct worden gerepatrieerd of kan de vakantie worden afgemaakt onder bepaalde maatregelen? In de praktijk hangt dit van geval tot geval af. Bij repatriëren volgt dat de reisonderneming de niet-genoten vakantiedagen teruggeeft. Nog vertrekkende reizen zullen tot een bepaalde datum worden geannuleerd.
Wat wordt wel/niet gedekt vanuit de verzekering als een land van geel naar oranje springt?
De vergoeding van spoedeisende medische zorg in het buitenland tijdens vakantie vindt plaats op basis van Nederlandse marktconforme tarieven. Deze buitenlandzorg is dus niet afhankelijk van de ‘kleur’ van een land, maar (zie https://www.zorgwijzer.nl/faq/basisverzekering en je eigen basis verzekering) niet alle kosten zijn hiermee gedekt. Daarom adviseren wij altijd dringend om een goede reisverzekering af te sluiten. • Is iemand al op bestemming dan blijft de oorspronkelijke dekking van de reisverzekering gewoon van kracht tot de eerst volgende mogelijkheid dat men terug kan reizen. Heeft de klant de medische dekking binnen de reisverzekering (gekozen) dan zal er ook dekking zijn voor medische kosten als gevolg van een Covid-19 infectie. • Is iemand nog in Nederland dan zijn er doorgaans beperkingen als een consument toch naar de oranje bestemming afreist. Bij de meeste verzekeraars zijn alle kosten als gevolg van Covid-19 dan uitgesloten. Er is dan wel dekking voor medische kosten die niet-Covid-19 gerelateerd zijn en ook bijvoorbeeld voor de bagagedekking. Enkele verzekeraars sluiten alle dekkingen uit als iemand afreist naar een land met code oranje of rood.
Repatriëring moet gesplitst worden in: a) Bij medische noodzaak of overlijden in het land van bestemming: Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant al op plaats van bestemming is dan blijft de oorspronkelijke dekking gewoon van kracht. Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant nog moet afreizen: bij de meeste verzekeraars blijft deze dekking van kracht voor niet-Covid-19 gerelateerde zaken. Enkele verzekeraars sluiten alle dekking bij afreizen naar een oranje/rood gebied uit, dus ook medische repatriëring.
b) Bij niet-medische noodzaak is er doorgaans geen dekking voor repatriëring ongeacht de kleurcode.
Alphen aan den Rijn - 3 juni 2020.
Naar reisadvies Buitenlands Zaken
|
Garantiefonds Reisgelden GGTO
|
Garantiefonds GGTO
Wij zijn aangesloten bij de Stichting GGTO, het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators. De Stichting GGTO staat er voor garant dat het reeds betaalde deel van de reissom wordt teruggestort indien de touroperator in financieel onvermogen zou komen. Dit kan zijn vóór het vertrek maar ook tijdens het verblijf op locatie. Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van € 15,- per boeking tot 10.000 euro aan het Garantiefonds betaald.Voor boekingen boven de 10.000 euro wordt 2 x 15 euro in rekening in gebracht. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden. Lees meer over deze garantieregeling op de website van GGTO.
website GGTO
|
Stichting Calamiteitenfonds Reizen
|
Calamiteitenfonds
Wij zijn aangesloten bij het Calamiteitenfonds.
Waarom het Calamiteitenfonds? Stel, u bent zorgeloos op vakantie maar tijdens uw reis doet zich op uw bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onlusten uit. Grote kans dat uw reisprogramma wordt aangepast. Of dat u naar een ander hotel wordt gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en vertrekt u eerder naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Maar wie betaalt dat?
Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.
Reis kosteloos annuleren Als er ergens ter wereld een calamiteit dreigt, bijvoorbeeld een orkaan die in de richting van een toeristische bestemming gaat, dan kan een zogenaamde dekkingsbeperking worden ingesteld. De garantie van het Calamiteitenfonds wordt dan ingetrokken. U kunt dan uw reis vanaf 30 dagen voor vertrek kosteloos annuleren. De reisorganisator betaalt in dat geval uw geld terug.
Let op! Maar let op: alleen wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds kunt u aanspraak maken op de genoemde regelingen! Voor slechts € 2,50 per boeking bent u tot een gezelschap van 9 personen verzekerd. Altijd doen dus.
Heeft u een vraag, mail deze dan naar info@calamiteitenfonds.nl
Telefoon: 010 414 68 45 (vanuit het buitenland +31 10 414 68 45)
Postadres: Stichting Calamiteitenfonds Reizen Postbus 4040 3006 AA ROTTERDAM
|
Prijzen en voorwaarden
|
Reservering kosten
De reserveringskosten voor onze reizen bedragen € 27,50 per boeking. Indien u uw reis wilt wijzigen bedragen de kosten € 40.-- per persoon exclusief eventuele accommodatie kosten en vluchtkosten.
|
Reis op aanvraag
Alle pakketreizen inclusief vluchten van b.v. KLM zijn 'reizen op aanvraag'. Indien u een pakketreis inclusief vliegtickets boekt, is dit een definitieve boeking, tenzij wij de door u geboekte reis niet volgens boeking kunnen aanbieden. Dit kan komen doordat de vluchtenklassen niet meer beschikbaar zijn. Is dit het geval, dan komen wij bij u terug met een nieuwe vrijblijvende offerte. Zodra u de boeking bevestigt, gelden de annuleringskosten volgens de Algemene Reisvoorwaarden. Wanneer een aanvraag wordt ingetrokken voordat de gehele boeking akkoord is, zijn wij genoodzaakt € 50,- administratiekosten in rekening te brengen. Indien wij de door u geboekte reis niet conform boeking kunnen aanbieden, mag u uiteraard kosteloos van uw boeking afzien.
Pakketreis beschikbaar maar toch op aanvraag: Het kan voorkomen dat u een pakketreis boekt die op onze website beschikbaar is, maar u ontvangt een bevestiging mail van ons met daarin de opmerking dat de reis op aanvraag is. Dit kan voorkomen aangezien wij vooral in de drukke vakantieperioden altijd een laatste check willen doen op de beschikbaarheid, op deze manier voorkomen wij overboekingen.
|
Comfortabel reizen
Privé transfer Bij aankomst op het vliegveld Hato op Curaçao staat er een privé transfer voor u klaar die u direct naar uw Hotel/Resort zal brengen. (zonder eerst langs andere resorts te rijden) Ook op uw laatste vakantie dag is de transfer van uw Resort naar Hato Airport geregeld.
Bij uw reispapieren ontvangt u een voucher voor de transfer op de heen en terugreis, deze aub afgeven aan de chauffeur. Indien u geen gebruikt maakt van de transfer kan er geen restitutie plaatsvinden.
Bagage service Zowel bij aankomst op het vliegveld als bij aankomst bij uw accommodatie zullen de medewerkers zorg dragen voor uw bagage.
|
Babies mee op reis
Indien u met 1 of 2 babies wilt reizen dan kunt u dit aangeven indien u gaat boeken. De voorwaarden voor het inboeken van babies. Korting bij het Resort: Gratis verblijf in de kamer inclusief een babybedje Korting op de vliegreis bij KLM : Kinderen 0 t/m 1 jaar (geen eigen stoel in het vliegtuig) genieten een korting van 90% op de KLM stoelprijzen en betalen geen Luchthaven belasting, veiligheids- en brandstofheffing.
|
Fluctuerende prijzen
Luxury Trips werkt met fluctuerende prijzen hetgeen betekent dat prijzen kunnen verschillen naargelang bezetting en tijdstip van boeking. Dit kan samenhangen met het verschijnen van een prijsactie/aanbieding met een tijdelijke boekingsperiode of een andere vluchtklasse. Helaas kan Luxury Trips geen restitutie verlenen aan klanten die voor of na de boekingsperiode van een kortstondige prijsactie/aanbieding hebben geboekt. Op website vindt u alle (boekings)mogelijkheden en de meest actuele prijzen. Luxury Trips behoudt zich het recht voor om de prijzen van elk willekeurige reis of reiselement dagelijks op de website te wijzigen.
|
Reclamecode Reisaanbiedingen
Conform de Reclamecode Reisaanbiedingen hanteert Luxury Trips correcte en duidelijke prijzen, inclusief de op het moment van publicatie bekend zijnde onvermijdbare kosten. Al onze reissommen zijn indien van toepassing op het pakket, dan ook gepubliceerd inclusief vlieg- en ticketbelastingen, luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag en brandstofheffing.
|
Voorbehoud wijziging reissom
Luxury Trips behoudt zich het recht voor conform de algemene reisvoorwaarden de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde belastingen/ heffingen of wisselkoersen hiertoe aanleiding geven.
|
Vluchttoeslagen
Bij alle luchtvaartmaatschappijen is de economy class in meerdere boekingsklassen onderverdeeld. Elke klasse is boekbaar tegen een ander tarief. Onze reissommen zijn gebaseerd op de voordeligste boekingsklasse van de luchtvaartmaatschappij. In het algemeen geldt het principe van de goedkoopste prijs voor de eerstboekende. Dit verklaart dan ook mede waarom u soms meer of juist minder heeft betaald dan een medereiziger. Indien van toepassing, vermelden wij de vluchttoeslag voor een hogere boekingsklasse bij reservering.
|
Betalingsvoorwaarden boekingen, last Minute reizen en pakketreizen inclusief vliegtickets
BOEKINGEN INCLUSIEF VLIEGTICKETS EN PAKKETREIZEN VAN DERDEN bijvoorbeeld TUI of NRV: Indien u een reservering maakt voor een reis inclusief vliegtickets of een pakketreis van derden, dan geldenden er volgende betaling condities. • Het gehele ticket bedrag zal nadat de reservering definitief gemaakt is in zijn geheel betaald moeten worden, plus 15% over de overige reissom, het restant bedrag van de boeking kan daarna 6 weken voor vertrek worden betaald. • Tickets kunnen niet meer gewijzigd worden • Bij annulering kan er geen restitutie cq terugbetaling van de tickets plaatsvinden • Eventueel extra geboekte stoelen komen te vervallen, ook hier is geen restitutie mogelijk • De reispapieren kunnen wij u pas toezenden op het moment dat de volledige betaling door ons is ontvangen.
BOEKINGEN ZONDER VLIEGTICKETS: Indien u een reservering maakt voor een reis exclusief, vliegtickets, dan geldend er volgende betaling condities. • Aanbetaling van 15% dient direct na ontvangst van de factuur te worden voldaan • Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor vertrek te zijn voldaan • De reispapieren kunnen wij u pas toezenden op het moment dat de volledige betaling door ons is ontvangen.
LAST MINUTE BOEKINGEN: • Indien u een reservering maakt voor een reis die binnen ZES WEKEN voor vertrek aanvangt, dient het volledige bedrag per omgaande aan ons te worden overgemaakt. • De reispapieren kunnen wij u pas toezenden op het moment dat de volledige betaling door ons is ontvangen.
|
Annulering voorwaarden standaard
Standaard-annuleringskosten Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd: − bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling (min.15%+eventuele verzekering); − bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom+eventuele verzekering; − bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom+eventuele verzekering; − bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom+eventuele verzekering; − bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom+eventuele verzekering; − bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom+eventuele verzekering; − bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom. (100%+eventuele verzekering)
|
Actie tickets en afwijkende betaling- en annulering voorwaarden
Luchtvaart maatschappijen hebben soms speciale aanbiedingen (bv de KLM werelddealweken of lastminute boekingen) waardoor wij tickets kunnen inboeken tegen een speciaal actie tarief, hiervoor gelden vaak aangepaste betaling condities en annulering condities.
Vaak zijn de betaling condities de volgende: • Betaling van het ticketbedrag per omgaande 100% • Annuleren en wijzigen niet mogelijk
|
Afwijkende betalingsvoorwaarden en annuleringsvoorwaarden pakketreizen inclusief KLM en TUI tickets:
Indien u een boeking bij ons maakt inclusief de tickets van KLM of TUI dan gelden er afwijken voorwaarden: • Tickets kunnen niet meer gewijzigd worden • Bij annulering kan er geen restitutie cq terugbetaling van de tickets plaatsvinden • Eventueel extra geboekte stoelen komen te vervallen, ook hier is geen restitutie mogelijk • Wijzigen van uw tickets naar een andere datum nadat deze zijn uitgegeven is vaak mogelijk tegen betaling, minimale kosten zijn 200 euro verhoogd met een eventuele toeslag indien de geboekte ticket klasse niet meer beschikbaar is. • Het gehele ticket bedrag zal nadat de reservering definitief gemaakt is in zijn geheel betaald moeten worden, plus 15% over de overige reissom, het restant bedrag van de boeking kan daarna 6 weken voor vertrek worden betaald. • Geboekt tickets zijn niet overdraagbaar en naamswijzigingen zijn niet toegestaan.
PAKKETREIZEN INCLUSIEF VLIEGTICKETS: • Pakketreizen die geboekt worden via onze website zijn altijd op aanvraag aangezien wij de beschikbaarheid van de vliegtickets en de actuele prijsklasse op moeten vragen, de getoonde prijzen zijn dan ook indicatie prijzen. Indien de vliegprijzen duurder zijn ten opzichte van de aanvraag, dan sturen u daarna een nieuwe vrijblijvende offerte toe met daarin de juiste totaal prijs voor het pakket. Uiteraard kunt u dan nog kostenloos annuleren
|
Reisdocumenten
|
On Line uw voor Curacao ED kaart invullen
De online ED-kaart, voluit de ‘online Embarkation en Disembarkation kaart’ is een formulier waarmee de Curaçaose immigratiedienst kan checken of je het eiland op mag. Tot voor kort werd dit formulier uitgedeeld op vluchten naar Curaçao, maar nu kan je het eenvoudig online invullen op www.edcardcuracao.com. De digitale ED-kaart is gekoppeld aan het Curaçao Border Management System van de immigratiedienst. Daarmee kan op het vliegveld makkelijker gecontroleerd worden of je het land in mag en kan je bezoek sneller beginnen!
Voor iedere toerist Het invullen van de online ED-kaart is verplicht voor iedere toerist, buitenlandse bezoeker of zakenreiziger die niet langer dan 30 opeenvolgende dagen op Curaçao verblijft. Op www.edcardcuracao.com kan je gemakkelijk je persoonlijke gegevens aan de hand van de informatie die in je paspoort staat invullen. Daarna voer je je reisgegevens in, zoals de datum van aankomst en vertrek, vluchtnummers, etc. Nadat het online formulier is opgeslagen, ontvang je een bevestiging per e-mail en een PDF met de ingevulde gegevens. Die PDF kan je printen en meenemen als bewijs dat je de online ED-kaart hebt ingevuld.
Goed om te weten De online ED-kaart is persoonlijk, dus als je met een groep of met kinderen naar Curaçao reist, zal er voor iedere groepslid of ieder kind een eigen ED-kaart ingevuld moeten worden. Reis je vaker naar Curaçao? Dan hoef je niet steeds opnieuw het volledige formulier in te vullen. Je kan eenvoudig je ingevulde gegevens wijzigen, zoals vluchtnummer en aankomstdatum.
Online ED kaart invullen
|
On Line uw voor Aruba ED kaart invullen
oed nieuws voor iedereen die naar Aruba reist. Vanaf heden kun je de immigratiekaart, de zogeheten ED card (Embarkation-Disembarkation Card), op je gemak thuis of op het werk, online invullen.
Op dit moment is het zo dat de kaart nog tijdens de vlucht ingevuld moet worden. Met de online versie van de ED-card kun je het nu vooraf al invullen. De tijd van naarstig naar een pen zoeken terwijl je voorovergeboven in je vliegtuigstoel zit, is hiermee nu verleden tijd. Met het reeds ingevulde en uitgeprinte formulier loop je vervolgens zonder problemen door de douane.
Zodra je de reis naar Aruba geboekt hebt kun je via www.edcardaruba.aw de ED-card invullen en uitprinten. Vlak voor het boarden kun je je nog aanmelden om de kaart in te vullen.
De voordelen van het online ED programma op een rij:
Eenvoudig online aanmeldingsproces Een snel verwerkingsproces van je gegevens Zogeheten track & trace functie waarbij je de status van het verwerkingsproces kunt bijhouden Een kortere wachttijd bij aankomst op Aruba Hoe werkt het online ED programma:
Vul het online aanmeldingsformulier in en dien het vervolgens in Print je online aanmelding uit Wacht op de bevestiging dat je aanmelding is goedgekeurd
Online ED kaart invullen
|
Visum
Voor reizen naar Aruba en Curaçao heeft u geen visum nodig. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum indien u niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Luxury Trips is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat u niet in het bezit bent van een correct visum.
|
Paspoort
U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig paspoort en de vereiste reisdocumenten. Op de meeste bestemmingen dient uw paspoort bij thuiskomst nog zes maanden geldig te zijn. Voor meer Info omtrent de geldigheid van uw paspoort raden wij u aan om de website van de betreffende ambassade te bezoeken en de actuele informatie daar op te vragen.
Voor Curaçao geldt het volgende: Geldig paspoort voor de duur van uw verblijf (voor Nederlanders niet ouder dan verblijfsduur + 3 maanden en voor Niet-Nederlanders niet ouder dan verblijfsduur + 6 maanden). (ook al valt Curaçao onder het Koninkrijk der Nederlanden, u reist naar een ander werelddeel dus een identiteitskaart is niet voldoende!). Het paspoortnummer dat u invult tijdens de boeking, dient het nummer te zijn van het paspoort dat u gebruikt ten tijde van uw reis. Houdt u er tevens rekening mee dat vluchten met bepaalde binnenlandse luchtvaartmaatschappijen pas ingeboekt kunnen worden op het moment dat het juiste paspoortnummer bekend is bij Luxury Trips.
Voor meer informatie verwijzen wij naar de Ambassade van Curaçao, het Kabinet van de Gevolmachtigde Minister van Curaçao
meer info bij het Curacao huis
|
Nationaliteit
U dient zelf te informeren naar de exacte reisdocumenten die u nodig heeft indien u niet de Nederlandse nationaliteit bezit. Dit geldt tevens voor de landen waar een eventuele tussenlanding wordt gemaakt.
|
Reizen via de VS
Met ingang van 12 januari 2009 bent u verplicht elektronische reistoestemming te verkrijgen via het Elektronisch Systeem voor Reistoestemming ESTA, voordat u aan boord kunt gaan van een vliegtuig of schip naar de VS. Voor een online aanvraag kunt u naar de website van ESTA gaan. De vragen die worden gesteld, zijn vergelijkbaar met die op het huidige aankomst/vertrekformulier I-94, dat momenteel voor aankomst in de V.S. moet worden ingevuld. Wij raden u aan de aanvraag tijdig in te dienen (tenminste 3 dagen vóór vertrek) en adviseren u een afdruk van de ESTA-autorisatie mee te nemen ten behoeve van de check-in. ESTA geeft in de meeste gevallen onmiddellijk autorisatie nadat u de gevraagde informatie heb ingevuld, maar in sommige gevallen kan het 3 dagen in beslag nemen. Als geen toestemming wordt gegeven dient u een visum aan te vragen via de Amerikaanse ambassade. De autorisatie is geldig voor een periode van maximaal 2 jaar of tot de datum waarop uw paspoort verloopt, tenzij de toestemming eerder wordt herroepen. Gegevens met betrekking tot verblijfadres, vluchtnummer etc. moet u wel per reis actualiseren. Indien u voorafgaand aan uw vertrek via ESTA geen reistoestemming hebt aangevraagd en verkregen, loopt u het risico dat u vertragingen ondervindt op de luchthaven van aankomst in de VS. In het ergste geval kan u zelfs de toegang worden geweigerd.
|
Website
|
Inzichtelijkheid van eigen gegevens (mijn boeking)
Op onze website kunt u beschikken over een persoonlijk domein; u heeft dan onder andere toegang tot uw adresgegevens, boekingsgegevens en reisbescheiden. Hoewel wij bij het weergeven van uw gegevens in "Mijn boeking" de grootste zorgvuldigheid betrachten, is het mogelijk dat er onvolkomenheden genoteerd staan. Voor deze en andere onvolkomenheden kan Luxury Trips niet aansprakelijk worden gesteld. In geen geval kunnen dan ook rechten worden ontleend aan de inhoud van uw persoonlijke domein.
|
Reisagent
Op deze pagina kunnen reisagenten een boeking maken en hun boekingen bekijken.
|
Privacy
Luxury Trips voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens en betracht de grootst mogelijke zorg bij het waarborgen van uw privacy.
|
Gezondheid
|
Vaccinaties
Voor de meeste landen in onze vakantiegids en op onze website gelden respectievelijk adviezen en voorschriften op het gebied van de gezondheid. Voor actuele informatie verwijzen wij u naar de plaatselijke GG&GD (vaccinatielijn 0900-9584), uw huisarts en diverse informatielijnen zoals het Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (www.lcr.nl).
|
Algemene conditie
Ingeval u of één van uw reisgenoten niet over een goede gezondheid beschikt, verzoeken wij u om telefonisch contact met ons op te nemen. In overleg met u kunnen wij u adviseren welke reismogelijkheid het beste op uw wensen en conditie aansluit. Tevens raden wij u aan om alvorens u een reis boekt, uw huisarts te raadplegen over de voorgenomen bestemming en/of route.
|
Bestemming
|
Optionele excursies
Ter plaatse worden vaak door derden allerhande optionele excursies aangeboden waaraan u vrijblijvend kunt deelnemen. Luxury Trips is niet aansprakelijk voor de uitvoering van deze excursies.
|
Waardevolle spullen
Wij adviseren u om geen waardevolle spullen zoals sieraden mee te nemen op reis. U reist naar andere landen met andere culturen waarbij dikwijls geldt: voorkomen is beter dan genezen. Tevens willen wij u aanraden om altijd een reisverzekering af te sluiten.
|
Classificatie
Alle accommodaties binnen ons reisaanbod voldoen aan de internationale maatstaven. Per bestemming kunnen deze echter verschillen. De sterrenclassificatie zoals genoteerd bij de accommodaties is door onze productmanagers vastgesteld. Bij de kwalificering hebben zij rekening gehouden met de Nederlandse gebruiken en verwachtingen. Hantering van voornoemde classificatie brengt met zich mee dat deze kan afwijken van de lokale dan wel internationale classificatie.
|
Inchecken / uitchecken
Volgens internationale standaard kunt u bij aankomst op de bestemming uw kamer vanaf ca 16.00 uur betrekken. Op de dag van vertrek dient u uw kamer in het algemeen tussen 10.00 en 12.00 uur te verlaten. Uiteraard kunt u ter plaatse navragen of u de kamer op de dag van vertrek (eventueel tegen betaling) langer ter beschikking kunt houden.
|
Weersomstandigheden
Op onze website vermelden wij informatie over de weersomstandigheden. Klimatologisch verandert er echter veel in de wereld. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld als de weersomstandigheden ter plaatse afwijken van hetgeen op onze website staat vermeld.
|
Vliegen
|
Bagage regels en toeslagen KLM
De KLM heeft miv 10-10-2018 besloten om kosten te rekenen voor het meenemen van ruimbagage, wij boeken altijd een ticket voor u inclusief 1 stuks ruimbagage (max 23 kilo) en 1 stuks handbagage.
|
Vluchtschema
Het vluchtschema zoals vermeld op onze website en op uw prijsoverzicht / factuur is onder voorbehoud van wijzigingen. Uiterlijk 5 dagen voor vertrek ontvangt u uw reispapieren met het definitieve vluchtschema.
|
Aanpassing vluchtschema/ programma
Door onvoorziene wijzigingen in het vluchtschema van luchtvaartmaatschappijen, kan het voorkomen dat de vertrekdatum van uw reis dient te worden aangepast dan wel dat een programmawijziging plaatsvindt. In een dergelijk geval binden de aanvankelijk gestelde vertrekdata ons niet. Indien voor uw reis een wijziging in vertrekdatum dan wel programma van toepassing is, zullen wij u hierover informeren en u een alternatief voorstel doen.
|
Vertrekbelasting
Op een aantal bestemmingen kan ter plaatse een vertrekbelasting worden geheven, welke per bestemming en per luchthaven verschilt. Voor zover bij de publicatie bekend, staat bij de reis vermeld of er vertrekbelasting betaald dient te worden. De vertrekbelasting is echter onder voorbehoud en aan wijzigingen onderhevig.
|
Tijdig aanwezig
Wij adviseren u om tijdig aanwezig te zijn op alle luchthavens zodat u niet door onverwachte omstandigheden uw vlucht en/of aansluiting mist. Voor het inchecken op de luchthaven Schiphol adviseren wij u 2,5 tot 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn. De incheckbalies sluiten altijd precies op tijd. Luxury Trips kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het missen van een vlucht en/of aansluiting door het te laat aankomen bij de incheckbalie.
|
Non-stop en rechtstreekse vluchten/ Klasse-indeling
Indien wordt gesproken over een non-stopvlucht dan betekent dit een directe vlucht zonder tussenlanding. Bij een rechtstreekse vlucht hoeft u niet over te stappen op een ander vliegtuig, maar wordt gewoonlijk één of meerdere keren een tussenlanding gemaakt. Voor een aantal bestemmingen kan het voorkomen dat u een tussenlanding/overstap maakt. Bij het reserveren van aansluitende vluchten wordt altijd getracht een minimale overstaptijd aan te houden. Het kan echter voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij een langere overstaptijd adviseert om te vermijden dat de aansluitende vlucht wordt gemist. Hoewel luchtvaartmaatschappijen strikte vertrektijden aanhouden, kan door omstandigheden vertraging optreden waardoor de aansluitende vlucht wordt gemist. Luxury Trips aanvaardt geen aansprakelijkheid voor wijzigingen in het reisschema door vertragingen of ander oponthoud veroorzaakt door onder andere luchtvaartmaatschappijen. Luxury Trips aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor eventuele aanpassingen aan het programma en/of meerkosten die uit voorgaande voortvloeien.
|
Actie tickets en afwijkende betaling- en annulering voorwaarden
Luchtvaart maatschappijen hebben soms speciale aanbiedingen (bv de KLM werelddealweken, actietarievenof lastminute boekingen) waardoor wij tickets kunnen inboeken tegen een speciaal actie tarief, hiervoor gelden vaak aangepaste betaling condities en annulering condities.
Vaak zijn de betaling condities de volgende: • Betaling van het ticketbedrag per omgaande 100% • Annuleren en wijzigen niet mogelijk. Indien wij deze tickets voor u inboeken, dan zullen wij dit in de offerte en boeking vermelden.
|
Afwijkende betalingsvoorwaarden en annuleringsvoorwaarden pakketreizen inclusief KLM en TUI tickets:
Indien u een boeking bij ons maakt inclusief de tickets van KLM of TUI, dan gelden er afwijken voorwaarden: •Tickets kunnen niet meer gewijzigd worden •Bij annulering kan er geen restitutie cq terugbetaling van de tickets plaatsvinden •Eventueel extra geboekte stoelen komen te vervallen, ook hier is geen restitutie mogelijk •Het gehele ticket bedrag zal nadat de reservering definitief gemaakt is in zijn geheel betaald moeten worden, plus 15% over de overige reissom, het restant bedrag van de boeking kan daarna 6 weken voor vertrek worden betaald. •Zodra u een reservering bij ons maakt ontvangt u een nieuwe offerte van ons met daarin de tickets prijzen gespecificeerd.
|
Algemene annulering en wijzigingsvoorwaarden vliegtickets KLM en TUI
Vliegtickets die geboekt worden bij de KLM en TUI hebben de volgende annulering- en wijzigingsvoorwaarden:
• Tickets zijn nog refundable, wat inhoud dat u geen geld retour krijgt indien u de ticket(s) annuleert nadat deze zijn uitgegeven. • Wijzigen van uw tickets naar een andere datum nadat deze zijn uitgegeven is vaak mogelijk tegen betaling, minimale kosten zijn 170 euro verhoogd met een eventuele toeslag indien de geboekte ticket klasse niet meer beschikbaar is. • Geboekt tickets zijn niet overdraagbaar en naamswijzigingen zijn niet toegestaan.
|